Το ιστορικό Ράλι Ακρόπολης, μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, επέστρεψε στην Ελλάδα την Πέμπτη μετά από οκτώ χρόνια απουσίας με μια ειδική σκηνή ευχάριστη για τον κόσμο γύρω από την κεντρική πλατεία Συντάγματος της Αθήνας.
Ο υπερασπιστής πρωταθλητής και ηγέτης της βαθμολογίας, Sebastien Ogier ολοκλήρωσε το κύκλωμα ως ο γρηγορότερος οδηγός της ημέρας, παρακολουθούμενος από χιλιάδες οπαδούς καθώς σκαρφάλωνε μπροστά από το κοινοβούλιο της Ελλάδας και έφτασε τα 51,5 δευτερόλεπτα.
Ο Γαλλος πρωταθλητής επτά φορές Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) κάλυψε την απόσταση 0,98 χιλιομέτρων σε 51,5 δευτερόλεπτα σε ένα Toyota Yaris WRC, ξεπερνώντας τη γενική κατάταξη.
«Λατρεύω την Ελλάδα. Είναι μια όμορφη χώρα, έχω κάνει διακοπές εδώ πολλές φορές », είπε ο Ogier. «Και είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω στο δρόμο.»
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα αυτοκίνητα Toyota κατέγραψαν τις τρεις καλύτερες φορές στον πρώτο προκριματικό γύρο, καθώς ο Βρετανός Elfyn Evans ήρθε 0,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier, ενώ ο Kalle Rovanperä της Φινλανδίας ήταν 0,8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Γάλλο.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε τον αγώνα στους πρόποδες της Ακρόπολης. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που καταφέραμε να φέρουμε το Ράλι Ακρόπολης πίσω στη χώρα μας. Το Ράλι Ακρόπολης επέστρεψε και είναι εδώ για να μείνει », αναφώνησε ο Έλληνας πρωθυπουργός.
Το Ράλι Ακρόπολις 2021 σηματοδοτεί την 65η διοργάνωση αυτού του αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και φέτος εδρεύει στην πόλη της Λαμίας στην κεντρική Ελλάδα. Οι οδηγοί θα πρέπει να αγωνιστούν σε σκληρά εδάφη σε δεκαπέντε ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 292 χιλιομέτρων (181 μέτρων).
Με το όνομα «Rally of Gods», η Ακρόπολη πραγματοποιείται από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου και περιλαμβάνει 55 πληρώματα από 24 χώρες. Μεταδίδεται σε 65 τηλεοπτικά δίκτυα, με κάλυψη να διανέμεται σε 155 χώρες, αγγίζοντας περίπου 840 εκατομμύρια θεατές.
Ο αγώνας διεξάγεται σε πολύ σκονισμένους, δύσβατους, βραχώδεις και γρήγορους ορεινούς δρόμους στην ηπειρωτική Ελλάδα και είναι ιδιαίτερα γνωστός ως εξαιρετικά σκληρός για τα ανταγωνιστικά αυτοκίνητα και οδηγούς.
Ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολης
Το Ράλι Ακρόπολις ξεκίνησε ως αγώνας μαραθωνίου/αντοχής στις αρχές της δεκαετίας του '50. Όταν το ράλι έγινε μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ μετά το 1973, τα πληρώματα έπρεπε να αντιμετωπίσουν έως και 800 αγωνιστικά χιλιόμετρα, σε μερικές από τις πιο εξαντλητικές φάσεις και συνθήκες που μπορείτε να φανταστείτε.
Αυτό το ταξίδι περιελάμβανε τοποθεσίες σε όλη την Ελλάδα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80, όπως η πιο γνωστή Καλαμπάκα και τα Μετέωρα, στάδια κοντά στον Όλυμπο, την Αττική, την Κεντρική Ελλάδα, ακόμη και νότια στην Πελοπόννησο. Η παραδοσιακή εκκίνηση γινόταν πάντα κάτω από τη θρυλική Ακρόπολη στην Αθήνα και η τελετή τερματισμού πραγματοποιήθηκε στο Παναθηναϊκό στάδιο.
Το Ράλι Ακρόπολης διεξάγεται από το 1951 από τον Ελληνικό Οργανισμό Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Automobile and Touring Club of Greece (ELPA), καθιστώντας τον έναν από τους μακροβιότερους αγώνες στο παγκόσμιο ράλι. Πολλοί παγκοσμίου φήμης οδηγοί έχουν κερδίσει αυτό το γεγονός, μεταξύ των οποίων οι Walter Röhrl, Björn Waldegård, Ari Vatanen, Stig Blomqvist, Juha Kankkunen, Carlos Sainz και Colin McRae, μεταξύ άλλων.